Декларації подано. Що далі?

6














Декларації подано. Що далі?

Спроба доктринального тлумачення положень законодавства.

1. Кожен суб’єкт декларування має право внести виправлення до власної декларації (якщо забув вказати ще гектар землі чи кілька будинків) – протягом повних семи днів після подання декларації. Тобто, якщо декларацію ним подано 30 жовтня, то сім днів спливають 6 листопада о 23:59. Якщо ж 20 жовтня, то сім днів вже давно спливли і їх немає.

2. Якщо суб’єкт декларування не подав декларацію до 00:00 годин 31 жовтня 2016 року, то НАЗК письмово, а також державний орган, орган влади АРК, орган місцевого самоврядування або юридична особа публічного права, в якому (якій) суб’єкт декларування працює (працював) – усно чи письмово, повинні нагадати йому про його обов’язок, повідомивши такого суб’єкта про факт неподання декларації, і суб’єкт декларування повинен протягом 10 днів із дня отримання такого повідомлення подати декларацію.

Одночасно НАЗК має скласти протокол про адміністративне правопорушення за ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні порушення (далі – КУпАП) «Несвоєчасне подання без поважних причин декларації» – крім випадків, коли НАЗК встановить поважні причини несвоєчасного подання декларації. Перелік таких причин законом не встановлено. Ними можуть бути, наприклад, перебування суб’єкта декларування в бойовій обстановці в зоні АТО, якщо це позбавляє його доступу до комп’ютера та Інтернету, тяжка хвороба, затримання та взяття під варту тощо.

Складений протокол НАЗК передає для розгляду до суду.

Одночасно суб’єкт декларування повинен все ж таки подати декларацію.

Стягнення за несвоєчасне подання без поважних причин декларації – штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн.). Звільнення з посади прямо у санкції не передбачене (точніше, передбачене, але лише за аналогічні діяння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення).

Проте, згідно із ст. 30 КУпАП, позбавлення права обіймати певні посади призначається судом на строк від шести місяців до одного року, незалежно від того, чи передбачене воно в санкції статті (санкції частини статті) Особливої частини цього Кодексу, коли з урахуванням характеру адміністративного правопорушення, вчиненого за посадою, особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, та інших обставин справи суд визнає за неможливе збереження за нею права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.

3. Якщо і після згаданих вище нагадувань суб’єкт декларування не подав декларацію, така його бездіяльність вважається умисним неподанням декларації, що переслідується згідно зі ст. 366-1 Кримінального кодексу України. За повідомленням НАЗК про неподання суб’єктом декларування декларації відповідний орган досудового розслідування (наразі це НАБУ або слідчий підрозділ прокуратури) повинен порушити кримінальне провадження за ст. 366-1 КК України. Незалежно від основного покарання (штраф, громадські роботи або позбавлення волі) обов’язковим додатковим покаранням є позбавлення права обіймати певні посади на строк до трьох років.

4. Чи може суд звільнити особу від кримінальної відповідальності за цей злочин? Закон відповідає на це ствердно (див., наприклад, статті 45, 47, 48 КК України). Трохи перефразуючи римлян, можна сказати так: закон дурний, але закон.

Проте, завдання притягнути всіх і кожного до відповідальності за несвоєчасне подання декларації, очевидно, не стоїть. Це і неможливо. Тому багато хто відбудеться лише добрячим переляком.

5. Подання завідомо недостовірних відомостей в декларації – окрема тема. Її слід буде обговорити пізніше. Спочатку ж нехай НАЗК завершить епопею зі своєчасністю подання.

Якщо я в чомусь помилився, прошу юристів поправити.

Натисніть на стрілку що б перейти до наступної сторінки

Оставить комментарий