Європейський досвід використання нових медіа у системі місцевого самоврядування

2














Відповідно рейтингу, складеного Factum Group, за підсумками вересня, найпопулярніший серед політикуму Facebook посідає 10-ту сходинку, з охопленням у 43% української інтернет-аудиторії. Значно вищі місця(друге й третє) посідають YouTube та російський vk.com, котрі користуються меншою популярністю серед українських політиків.

У той же час, місцеві політики у своїй роботі не завжди максимально ефективно використовують соціальні мережі. На противагу їм, може послугувати досвід польської Варшави. Уряд столичного міста досяг неабияких успіхів у роботі з новими медіа.

Відділ нових медіа Офісу з маркетингу міста у Варшаві є окремим підрозділом, і не входить до складу прес-служби(як це часто буває в українських реаліях). У відділі, разом з керівником, працює 6 осіб. Що цікаво, працюють вони позмінно з 8 ранку до 20 години вечора, без вихідних.

«Відділ нових медіа веде профілі в соціальних мережах. Ми здійснюємо нашу роботу на чотирьох порталах: YouTube, Facebook, Twitter та Instagram. Cвій профіль на Facebook Варшава має з серпня 2010 року, і наразі він налічує  115 тисяч підписників,  які постійно слідкують за інформацією, що там розміщується. Щодня ми публікуємо не менше 5 постів.» – розповідає  керівник відділу нових медіа Магдалена Ядзєвіч-Касак.

Акаунт Варшави у  Twitter, що також діє з 2010 року, наразі налічує 137 тисяч фоловерів. У ньому інформація з’являється частіше, в середньому  близько 6-10 твіттів на день.

«Нещодавно ми запустили свій акаунт в Instagram, де розміщуємо переважно фотографії Варшави. Для YouTube у нас немає загального правила щодо розміщення. Інформація там з’являється в залежності від події, яка відбувається.» – пояснює  керівник відділу нових медіа.

Окрім висвітлення інформації в соціальних мережах, відділ займається і збором інформації. Відслідковуються процеси, що відбувається в соціальних мережах, зокрема ті, які пов’язані за тематикою міста Варшава, і відповідно реагують на ці процеси.

«Крім тих профілів, про які я сказала, є ще 50 інших профілів, які ведуть наші організаційні структури, комунальні підприємства. Ми маємо більш ніж 30 департаментів у місті. – говорить Магдалена Ядзєвіч-Касак. – Наприклад, управління міського транспорту, там в основному транспортна інформація, про графік руху і таке інше. Або, наприклад, управління доріг. Там інформація про стан доріг.»

Магдалена Ядзєвіч-Касак

«Ми також співпрацюємо між собою.  Якщо ми отримуємо якусь інформацію і публікуємо, то причетний відділ, в свою чергу, поширює її на своїх сторінках. Одна інформація іде через декілька каналів. Так було, наприклад, коли відкривали Центр Креативності. Це є інкубатор підприємництва. Це найновіша інвестиція нашого міста, і ми перші опублікували інформацію, що буде цей захід, а всі міські профілі пов’язані з підприємницькою діяльністю, креативністю, поширили той самий пост. В результаті ми охопили надзвичайно велику аудиторію.» – розповідає керівник відділу нових медіа.

Найтісніше відділ нових медіа співпрацює з прес-відділом, який відповідає за інформаційну політику міста. Таким чином, інформацію та прес-релізи, які публікує прес-служба, поширюють через соціальні мережі.

У той же час, офіційні аккаунти Варшави поширюють і іншу інформацію, яка з’являється в соц.мережах. Це, значною мірою, відрізняє їх від українських колег, які зачасту сухо переставляють прес-релізи. Не обов’язково інформація має бути про міську владу, частина контенту присвячена тому, що відбувається у місті загалом.

«До нас звертаються з різними пропозиціями до публікацій. Зокрема неурядові організації, суб’єкти які проводять різні заходи в Варшаві.  В залежності від того чи це відповідає нашій політиці, ми публікуємо, те що вони просять.» – зазначає Магдалена Ядзєвіч-Касак.

Президент міста Варшава(наш аналог міського голови) Ганна Гронкевич-Вальц  має свій профіль в Facebook і Twitter. Відділ допомагає їй вести свій профіль. У той же час керівники управлінь свої профілі ведуть повністю самостійно.

Час від часу, міський голова отримує зріз думок у соц.мережах, що йому готує відділ нових медіа. Це стосується, переважно, лише найактуальніших тем.

У той же час, не зважаючи на те, що аккаунти є офіційними, на них пишуть переважно без офіціозу.

«Ми стараємось говорити мовою наших читачів. Комунікація є людською і там немає місця для офіційних звернень. Фрази по-типу «Шановні пани та панове», і так далі у нас вже давно не вживаються. Ми використовуємо якісь цікави GIF-и, жарти до першого квітня. Ми стараємося говорити не сухою мовою, а мовою користувача.» – пояснила керівник відділу нових медіа Магдалена Ядзєвіч-Касак.

Соціальні мережі можуть бути не тільки джерелом інформації  для містян, але і зручним механізмом для спілкування влади з громадою. Відчувати запит громадян та оперативно реагувати на ті виклики, які постають перед керівництвом міста, набагато зручніше, якщо грамотно вибудувати комунікацію. Нові медіа дають для цього всі можливості. Що заважає це реалізувати у нас, питання скоріше риторичне.

Матеріал публікується в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа», що реалізується Громадською організацією «Інтерньюз-Україна» у партнерстві з Товариством Лева та Фондом міжнародної солідарності (Польща). 

Публікація цього матеріалу стала можливою завдяки підтримці американського народу, що була надана черезАгентство США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Зміст публікації є виключно відповідальністю редакції pik.cn.ua  та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та МЗС Польщі. 

Натисніть на стрілку що б перейти до наступної сторінки

Оставить комментарий