У Чернігові експонується унікальна виставка японської гравюри укійо-е «Світ кабукі»

0














Відбулася ця непересічна мистецька подія за безпосередньої підтримки Національного художнього музею України та Посольство Японії в Україні.

У презентації унікальної експозиції разом із громадою міста взявши участь перший заступник голови обласної ради Валентин Мельничук, секретар із питань культури Посольства Японії в Україні Хошіно Юічі та генеральний директор НАІЗ «Чернігів стародавній» Юрій Соболь.

Валентин Мельничук у своєму виступі відзначив, що японський театр –це унікальне і славетне явище в світовій культурі, яке має давню історію і традиції. Чернігівщина теж із давніх часів є потужним центром української духовності і культури з давніх-давен. Яскравим свідченням цього є велика кількість стародавніх храмів і пам’яток нашого міста.

Перший заступник голови обласної ради подякував посольству Японії, яке вчергове радує мешканців міста цікавими тематичними виставками, за плідну співпрацю. Він також заявив на важливості продовження культурного діалогу між нашими країнами, завдяки якому Чернігів може не лише знайомитись із мистецькими досягненнями своїх закордонних партнерів, а й активно просувати власний культурний продукт у світі.

Загалом виставка, яка розгорнулась у обласної центрі, презентує одне із найбільш виняткових явищ японського і світового мистецтва — японську гравюру укійо-е. Національному художньому музею України зберігається 167 творів майстрів укійо-е школи Утагава, найвизначнішої і найбільш впливової школи майстрів укійо-е в Японії ХІХ століття.

Художники цієї школи відомі своїми творами в жанрі якуся-е — зображень акторів театру кабукі.

На виставці у Чернігові представлено близько 70 якуся-е представників школи Утагава.

Варто відзначити, що мистецька мова і образи укійо-е близькі до ідей театру кабукі, адже цей стиль складався під значним впливом естетики кабукі.

На гравюрах, представлених на виставці, можна побачити не реальних людей, а театральні амплуа актора, його перевтілення. Обличчя акторів схожі на маски, їхні пози і жерсті умовні. Як і на театральній сцені, простір у гравюрі різко обмежений і чітко розмежований, а усі фігури і предмети на іншому плані схожі на театральну декорацію.

Гравюра утворює єдиний візерунок із фігур людей і барвистих тканин, каліграфічних написів і прикрас інтер’єру єру. Завдяки цьому створюється враження рівнозначності і важливості шкірного елементу. Візерунок робить гравюри укійо-е схожою на розкішну тканину з витонченою вишивкою — таку ж, яку вдягнені персонажі театру кабукі.

Довідково: Театр кабукі — це перш за все театр акторів, у яких п’ятдесят п’єси слугують в основномузасобами для демонстрації талантів зірок сцени. Театральна культура кабукі традиційно сприяла створенню культу акторів-зірок, імена яких були зазвичай відомі в Японії навіть тім, хто ніколи не цікавився кабукі і жодного разу не бачив вистав. Зірка театру кабукі мала цілий натовп власних фанів, які палко підтримували свого улюбленця, іноді навіть викрикуючи ім’я улюбленого актора під час його виступу на сцені. Актори, якими малі право бути лише дорослі чоловіки, годиною справляли величезний вплив на моду та стиль поведінки у суспільстві.

Натисніть на стрілку що б перейти до наступної сторінки

Оставить комментарий